Korábbi hírlevelek

Kommunikáció

Kommunikáció

Előző hírlevelünkben a szakorvosi és labor leletek hagyományos érkeztetéséről esett szó. Az Ixnet azonban képes elektronikusan, teljesen automatizált módon is kezelni a leleteket.

A kommunikációs modul segítségével a más egészségügyi intézményben előálló eredmények egyszerűen illeszthetők be a betegdokumentációba. Amennyiben az intézmény valamilyen elektronikus formában ezt a háziorvos részére biztosítja, az Ixnet a program futása alatt automatikusan érkezteti az eredményeket. A szakorvosi leletek mint hozott lelet, a labor eredmények mint vizsgálatok és hozott leletek kerülnek át. A labor esetében nem csak az eredmény, hanem a kórosság, normál érték is kapcsolódik az eredményhez, így egyetlen betű vagy szám begépelése nélkül a saját dokumentációnkban láthatjuk az eredményeket. Szintén érkeztethetők a szakorvosi javaslatok is. Ebben az esetben a javasolt hatóanyagok emelhetők át a paciens kartonjába.

Mivel az érkeztetés a háttérben történik, a rendszer külön nyilván tartja kinek milyen eredmény érkezett, és ezért valamennyi helyen, ahol a lelet megtekinthető (pl. lekérdezés) információként megjelenik, hogy az eredményt még nem láttuk, illetve, hogy kommunikáción keresztül érkezett. Lehetőség van az összes ilyen módon bekerült eredmény egy helyen történő áttekintésére is.

Azon esetekben, ha az egészségügyi intézmény csak email csatolmányként küldi az eredményt, a program azt is feldolgozza, sőt azonnal lehetőséget is biztosít az eredmény pacienshez való továbbításához is.

Egészségügyi intézménytől függően nem csak érkeztetésre, hanem beutalásra, időpont foglalásra is van lehetőség. Ilyen esetben az Ixnet saját beutaló képernyőjén a már megszokott módon történik a beutalás és annak eltárolásakor megtörténik az elektronikus feldolgozás is.

Az Ixnet kommunikáció bemutatóját itt találja.

Indikátorok, 8.rész

Indikátorok – Kommunikáció

Korábbi a cikksorozathoz tartozó videók:

I. rész – Általános működés

II. rész – Oltás

III. rész – Gondozás

IV. rész – Szűrés

V. rész – Receptírás

VI. rész – Beutalás

VII. rész – Leletek


Letöltés: MP4 | Ogg | WebM

Ixnet fer

Ixnet fer - elkészült az Ixnet rendszert foglalkozás egészségügyi modulja

Terveink szerint, azaz május végére elkészült az Ixnet rendszer foglalkozás egészségügyi modulja. Hasonlóan a háziorvosi/házi gyermekorvosi rendszerhez, ezt a modult is hosszú előkészítő munka előzte meg. Felhasználva a visual Ixfer tapasztalatait, ötvöztük az Ixnet rendszer nyújtotta újfajta lehetőségekkel.

A modul jelenleg un. üzemi próba fázisban van, azaz rendelés közben „üzemszerűen” használják. Eközben a Ixnet fer és a visual Ixfer fejlesztése párhuzamosan folyik, tehát mindkét rendszer megkap minden fejlesztést. Ezzel párhuzamosan naprakészen tartjuk a két rendszer közötti konverziós programot is, amely a visual Ixfer adatokat konvertálja az Ixnet fer rendszerbe.

Piacra, a sikeres üzemi teszt végeztével kerül, ami eddigi gyakorlatunk és terveink szerint cca. 2-4 hónap, amikor valamennyi partnerünk számára elérhető lesz.

Amennyiben további kérdése van a rendszerrel kapcsolatban elérhetőségeink bármelyikén állunk rendelkezésére.

Áttérés

Áttérés idegen rendszerről - ProDoki

Nem kevesebbet ajánlunk, mint hogy mindenféle kötöttség és elkötelezőség nélkül egy hónapra feltelepítjük gépére az Ixnet rendszert, mégpedig az Ön, átkonvertált adataival.

Így saját maga győződhet meg a konverzió teljességéről, valamint az Ixnet rendszer képességeiről.

Ahhoz természetesen, hogy a kipróbálás hónapja zökkenőmentes legyen minden támogatást megadunk, ami azt jelenti, hogy amellett, hogy telepítjük, bemutatjuk és megmutatjuk a rendszer képességeit bármikor az Ön rendelkezésére állunk.

Mindehhez csak annyit kell tennie, hogy email-ben jelzi felénk szándékát, visszahívjuk és megbeszéljük a további teendőket. infomix@infomix.hu

A teljesség igénye nélkül a konvertált adatok:

  • Paciens adatok (ki, -bejelentkezés, alapadatok, anamnézis, törzsadatok, gyermekkarton, családtagok betegségei, lezajlott betegségek, alapbetegségek, stb.)

  • Születési anamnézis

  • Oltások

  • Riziko adatok

  • Fontos információk

  • Halotti okok

  • Korábbi közgyógy adatok

  • Státusz vizsgálatok, szűrések (alapstátusz, első státusz, időszakos státuszok)

  • Ellátás

  • Védőnői látogatás

  • Tanácsadás

  • Szűrés

  • Beutalás (labor, szakrendelő)

  • Gondozás

  • Receptek

  • Labor eredmények (scanner lelet)

  • Kórházi kezelés (scanner lelet)

  • Szakrendelési eredmény (scanner lelet)

  • EU adatlap

  • Táppénz

  • NRSZH beutaló

  • Visszarendelés

  • Látlelet

  • Betegszállítási utalvány

  • Mentőszállítási utalvány

  • Mozgáskorlátozott szakvélemény

  • Magisztrális lista

  • Gyógyszer adagolás készlet

  • Szakorvosi javaslatok

  • Therápiás lap

  • Jogosítvány

  • Lőfegyver

  • Korábbi jogviszony ellenőrzés

  • Kiadott közgyógy igazolások

  • Kiemelt BNO, intézet

  • Igazolás formulák

  • Orvos pecsétszámok

  • Típus ellátás

Win XP

Mint ahogyan arról már március elején írtunk, 2014. április 8-cal megszűnt a Windows XP operációs rendszer támogatása. Ez nem csak azt jelenti, hogy nem érkezik több frissítés az XP-hez, hanem azt is, hogy az ilyen operációs rendszerrel működő számítógépek használata egyre nehézkesebbé teszi a napi munkát.

Mivel a számítógépek ettől még működőképesek maradnak, mi is azt gondoltuk, hogy elég erről tájékoztatni partnereinket, és majd a nyugalmasabb nyári hónapokban térünk vissza nagyobb hangsúllyal a javasolt gépcserékre. Igaz már nyár van, de a múlt héten megjelent Windows frissítések, illetve az OEP saját tanusítványának megújítása sajnos sürgőssé tette a váltást.

Ennek a két esetnek a bekövetkezte miatt azokon a gépeken, ahol az operációs rendszer és a böngésző nem naprakész, elavult problémás lehet az ejelentés és a jogviszony ellenőrzés oldalak elérése. Átmeneti megoldást tudunk kínálni, hogy legyen idő megfelelő gépet találni, megvenni, és olyan időpontot is találni, amikor a gép cseréje a legkevésbé töri meg a betegellátás rendjét, de látható, hogy sajnos a csere, előbb utóbb szükséges lesz.


A rövidtávú megoldást itt találja.


A hosszú távú, biztos működés érdekében ajánlott a Windows XP-t lecserélni Windows 7 vagy 8 operációs rendszerre. Ezeken a rendszereken tesztelte az OEP a tanúsítványát, itt hibamentesen működnek a szolgáltatásaik, ezért nem elég az operációs rendszert naprakészen tartani, a webböngészőket is mindig frissítsük a legújabb verzióra.

Az ejelentés oldala csak a Firefox-ot és az Internet Explorert ajánlja a böngészők közül, tehát ezeket kell az aktuális legfrissebb verzióra frissíteni. XP esetén a legnagyobb verziószámú Internet Explorer a 8, a 9-10-11 verziók csak Windows 7 vagy 8 esetén elérhetőek.

Firefoxból jelenleg (2014.06.16) a 30.0 a legfrissebb verzió. Ezzel a verzióval (30.0), a lehető legfrissebb XP-vel, és a fenti tanúsítványok telepítésével működik az ejelentés és a jogviszonyellenőrzés oldala.


Ha a Windows 7 vagy 8 futtatására nem alkalmas a számítógép, akkor annak cseréje javasolt. Az alábbi konfiguráció egy olyan számítógép, amit nem csak a visual Ixdoki használata esetén ajánlunk, egy ilyen géppel bármikor válthatnak Ixnetre is.


Ixnet gép

Alaplap:

LGA1155 , Intel chipkészlet: Intel H77/B75, DDR3, Sata III, PCI-E x16, Gigabit LAN, Vga: Intel HD Graphics, Vga csatoló: DSUB, és DVI is. Hang: 7.1 csatornás, USB 2.0: 8 db, SATA: 4+ 1

Processzor:

Intel i5 3 Ghz

Memória:

4 GB DDRIII 1600 MHz

VGA:

dedikált, 1GB

HDD:

64Gb SSd + 500GB S-ATAIII

DVD RW

Tápegység:

450 W PIV midi ATX

Magyar billentyűzet, és optikai egér

Operációs rendszer:

OEM Windows 7 64bit pro

A konfiguráció ára (2014.06.19): 167 900,- Ft + Áfa. Az árak árfolyam függőek, ezért kérjük megrendelés esetén kérjen naprakész írásos ajánlatot.

Az infomix Kft. gép árai minden esetben tartalmazzák a számítógéphez vásárolt operációs rendszer teljes telepítését, beállítását.

Azt, hogy az egyes paraméterek mit is jelentenek pontosan, erről egy előző évi hírlevelünk cikkében, itt olvashat.

Ha egyéb számítástechnikai eszközök beszerzése előtt áll, arról itt talál információt.

Ha kérdése van, tegye fel a fórumon, hívjon minket telefonon, vagy írjon emailt, segítünk.

Friss

Pályázatot hirdet az OEP az üres háziorvosi praxisokra

A tartósan betöltetlen háziorvosi körzeteket vállaló orvosokat támogatják.

A legalább 12 hónapja betöltetlen háziorvosi körzeteket betöltő háziorvosok letelepedésének támogatása, ezáltal az ott élő lakosság folyamatos háziorvosi ellátásának biztosítása, az alapellátás (háziorvosi ellátás) magasabb színvonalon és minőségen történő ellátása érdekében pályázatot hirdet az OEP, amely idén összesen 250 millió forintot fordíthat támogatásra.

A pályázattal elnyerhető támogatási összeg az alábbiak szerint alakul:

  • legalább 12 hónapja betöltetlen esetén: 6.000.000 forint

  • legalább 24 hónapja betöltetlen esetén: 7.000.000 forint

  • legalább 36 hónapja betöltetlen esetén: 8.000.000 forint

  • legalább 48 hónapja betöltetlen esetén: 9.000.000 forint

  • legalább 60 hónapja betöltetlen esetén: 10.000.000 forint.



Pályázatot nyújthat be az az orvos, aki a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM. rendeletben meghatározott személyi feltételek alapján háziorvosi tevékenység végzésére jogosult és vállalja, hogy az adott háziorvosi szolgálatban legalább 5 éven keresztül önálló orvosi tevékenységet végez az illetékes önkormányzattal kötött megállapodás szerinti működési formában, de minden esetben személyes közreműködésével. A pályázó vállalja továbbá, hogy pozitív pályázati eredményhirdetést követően – legkésőbb 2014. november 30-ig – a személyes közreműködésével társas vállalkozásként vagy egyéni vállalkozóként működő egészségügyi szolgáltatóként az OEP-pel a külön jogszabályban meghatározott feltételek fennállása esetén finanszírozási szerződést köt.

Pályázatot nyújthat be az a háziorvos is, aki jelen pályázati kiírás megjelenését megelőzően, de 2014. február 25-ét követően kezdte meg az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény alapján végzett háziorvosi tevékenységét a jelen pályázati kiírásban meghatározott feltételek mellett. A betöltésre kerülő háziorvosi szolgálat ellátandó lakosságszámának meg kell haladnia felnőtt és vegyes körzet esetén: 1200 főt, gyermek körzet esetén: 600 főt.

Amennyiben a pályázaton nyertes háziorvos 5 éven keresztül nem végez a nyertes pályázatban megjelölt körzetben önálló orvosi tevékenységet, a támogatás teljes összegét köteles – egy összegben – visszafizetni az OEP részére.

A pályázat benyújtási határideje: folyamatos, legkésőbb 2014. október 31-ig. A pályázat benyújtásának határideje szempontjából a pályázati anyag postára adásának napja számít. A pályázat benyújtásának helye: Országos Egészségbiztosítási Pénztár, Általános Finanszírozási Főosztály (1139 Budapest, Váci út 73/a).

(forrás: weborvos.hu)